Friday, November 18, 2011

kaer's a new chapter

assalamualaikum and hye readers!


it's been a week since i got my hand on to this one. since it is a malay album, so i better review it in malay. seperti yang korang tahu, aku pernah preview album ini di entry yang dulu (kaer ada album baru?) ya, memang aku sangat teruja dengan kelahiran album terbaru beliau sebab album-album yang sebelumnya seperti "menjelma" banyak memaparkan lagu-lagu yang kebanyakannya masuk dengan genre yang aku minati. lagu seperti menjelma, izinku pergi, sinar cahaya, dalam kenangan, hilangnya cinta, seribu impian dan kembali bersama memang berputar-putar di mp3 player aku. first time aku dengar lagu-lagu ni adalah di masa aku pulang dari satu dinner yang meraikan team drama sekolah, di dalam kereta one of my friend (zuan). agak tak masuk jugak time tu sebab aku tidak ke arah lagu-lagu melayu. but since that day, aku try dengar dua tiga kali album berikut sampai aku stuck dengan lagu-lagu kaer.

so now beliau telah mengeluarkan album yang ketiga. track-track lagu terdiri daripada:

1. kamu
2. apa adanya
3. cinta tak ternoda
4. masih mencintai mu
5. atas nama cinta
6. bisikan
7. pacar rahasia
8. berakhir di sini
9. kamu (feat. yuyun)

dengan ini, aku akan paparkan sedikit quote lagu yang menarik minat aku..

kamu

"kamu yang melemahkan hatiku, kamu buat ku bahagia, kamulah satu-satunya cinta.."


apa adanya

"maafkan bila caraku tak seperti yang kau mahu. ku mohon kau untuk mengerti jika kau mencintaiku dan terimalah diriku apa adanya"


cinta tak ternoda

"aku pernah membuatmu hingga dirimu terluka tanpa sedar ku telah nodai cinta yang tak meski terbagi. ku tak tahu apa yang sedang terjadi.."

"andai kau beri aku satu kesempatan biarkan ku ubah semua menjadi indah. ku hanya ingin kau percaya kalau tak kan cinta ku seperti dulu, cinta yang tak ternoda"


masih mencintai mu

"oh kasih ku maafkanlah bila ku pernah membuat mu kecewa hingga kita berpisah. sesungguhnya ku tak rela bila telah ada pengganti diri ku kerna ku masih mencintaimu"

"kini baru aku sedari terlalu dalamnya rasa cintaku dan ingin aku akui tak sanggup diri ini untuk hilangkan cinta di hati"


atas nama cinta

"sampai kapan ku harus menunggu dirimu hanya untuk ku. sampai kapan ku yakini janji dirimu tak lagi terbagi"


bisikan

"bisikan lah bisikan cinta bisikan saja, seindah bahasa, selembut nada mahu ku dengar dari bibirmu itu"

"terang mentari, renyaian hujan aku berjalan, hendak ku terbang memetik bintang yang bersinar paling indah untuk mu"


berakhir di sini

"usah tangisi saat ku pergi berakhir di sini, tak terulang lagi"

"hilanglah kekasih jauh dari wajah yang gelisah, lepaskan kekasih kesedihan resah, ku mengalah.."


lirik-lirik memang puitis dan berlapis dengan ayat-ayat cinta jiwang. dengan vocal kaer yang sememangnya sangat unik dan tersendiri disertai dengan song arrangement yang pelbagai, tak dapat dinafikan bahawa lagu-lagu di dalam album ini mempunyai keistimewaan tersendiri. bagi sesiapa yang melayan lagu-lagu seperti di dalam album kaer terdahulu, anda mungkin akan mendapatkan album terbaru ini. sekian

2 comments: